Pekinas inicijavo maištą prieš amerikiečių aviacijos pramonę

Autorė: Jelena Tarakanova

KLR vadovybė sėkmingai naudoja JAV aviacijos saugumo nesėkmes ekonominiame kare prieš JAV. Kinijos analitikai tikisi, kad paskui Boeing lėktuvus iš savo sosto kris pačios Jungtinės Amerikos Valstijos.

Pekine pripažįsta, kad būtent kinai inicijavo „globalinį maištą“ prieš Boeing kompaniją. Šanchajaus strateginių tyrimų instituto portale analitikai rašo, kad po Boeing lėktuvo kritimo iš dangaus į žemę iš savo sosto kris ir pačios JAV. Pekinas akivaizdžiai sėkmingai naudoja JAV oro saugumo trūkumus ekonominėje konfrontacijoje su Vašingtonu. Kinijos vadovybė paskelbė apie būsimą 300 lėktuvų, kurių vertė 30 milijardų eurų, pirkimą iš Europos Boeing konkurentų.

Pasak Kinijos ekspertų, Boeing 737 MAX saugumo problemos neturėtų būti suvokiamos, kaip vienetinis epizodas. Orlaivių problemas jie mato, kaip JAV dominavimo rezultatą. Analitikai mano, kad Amerikos kompanijos dažnai piktnaudžiauja monopolio padėtimi ir valstybės saugumo kontrolės sistemą daro pavaldžią sau.

Kinijos analitikas Šenas I (Shen Yi) mano, kad jei Vašingtonas turės pakankamai proto, Jungtinės Valstijos pamatys, kad Boeing incidentas nėra vien tik aviakatastrofa. Iš tiesų, anot eksperto, nesenas įvykis gali būti matomas, kaip aiškus ženklas, kad artimiausioje ateityje JAV gali prarasti savo dominavimą pasaulyje. Pozicijų praradimo priežastimi analitikas vadina ne Kinijos kilimą, bet Jungtinių Valstijų vidaus problemas, kurios per ilgai buvo pasaulio viršūnėje.

Ekspertas Šenas I pabrėžia, kad jei dabar Vašingtonas nesiims ryžtingų priemonių, artimiausioje ateityje Boeing lėktuvai nusileis iš dangaus į žemę, o JAV skris iš savo sosto. Kinijos analitikas nurodo aviacijos saugumo sistemos nesėkmių priežastis. Jis atkreipia dėmesį į nevienareikšmius kompanijos Boeing ir Federalinės civilinės aviacijos administracijos (FAA) kontrolės mechanizmo momentus, kurie iki šiol buvo sektinas pavyzdys. Analitiko įsitikinimu, katastrofos, įvykusios šių metų kovo mėnesį, galėjo ir nebūti, jei valdymo sistemos problemos būtų pastebėtos po praėjusių metų tragedijos Indonezijoje. Saugumo patikrinimo metu FAA specialistai praleido orlaivį, nors dar projektavimo etape profiliniai specialistai įspėjo apie su kontrolės sistema susijusias naujas rizikas.

Kinai mano, kad rizikų nepaisymas tapo įmanomas dėl daugelio priežasčių. Jie ragina atkreipti dėmesį į viešpataujančias Boeing, FAA ir JAV pozicijas aviacijos pramonėje ir tarptautinių santykių sistemoje. Todėl Vašingtone atsirado „monopolinė arogancija“ ir siekis bet kokia kaina išlaikyti prekybinį pranašumą.

JAV pareigūnai padeda verslui kovoti su konkurentais

Dar vienu svarbiu momentu Kinijos analitikas vadina „ypatingus santykius“ tarp valstybės valdžios ir privačios kompanijos. Dėl to JAV civilinės aviacijos administracija, užuot užtikrinusi saugumą, padeda Boeing kompanijai konkuruoti su Europos orlaivių gamintojais.

Per pastaruosius metus Boeing kompanija išleido apie 15 mln. dolerių savo interesų lobizmui politikų tarpe. Kongreso nariai, valstijų deputatai, gubernatoriai ir miesto valdytojai gavo pinigus iš orlaivių gamintojo. Kinai primena, kad Boeing darbuotojai užima svarbiausias pozicijas JAV gynybos departamente. Galbūt būtent glaudžiu pareigūnų ryšiu su kompanija galima paaiškinti Amerikos valdžios institucijų reakciją į katastrofą Etiopijoje.

Valdžios institucijų atstovai ir toliau stengiasi įtikinti visuomenę orlaivių saugumu ir netgi atlikinėjo demonstracinius skrydžius orlaiviais. Analitikas primena, kad Vašingtono pozicija liko nepakitusi net po to, kai Pekinas uždraudė naudoti pavojingus lėktuvus. Kinijos civilinė aviacija pirmoji priėmė sprendimą dėl Boeing 737 MAX, tuomet Vakarų žiniasklaida kilusią draudimų bangą pavadino „pasauliniu maištu“.

Tačiau žala amerikiečių kompanijos reputacijai galėjo būti daug blogesnė. Pasak analitiko, svarbu tai, kad nelaimė neįvyko išsivysčiusiose Vakarų šalyse. Be to, JAV prezidentas Trampas (Trump) laiku ėmėsi priemonių, kad užkirstų kelią trečiajai avarijai. Todėl tvirtai galima pasakyti, kad JAV ir Kinija išgelbėjo kompaniją. Kita vertus, apie Boeing išgelbėjimą kalbėti dar anksti.

Kol kas neaiškus lieka anksčiau išleistų orlaivių ir preliminarių sutarčių dėl daugiau nei 4000 Boeing orlaivių tiekimo likimas. Taip pat nežinoma, kokią žalą sukėlė lėktuvų, kurie vargu ar artimiausioje ateityje pakils į orą, prastovos. Dabar Boeing specialistai praneša apie naujos programinės įrangos rengimą. Problema ta, kad kuriant naujas programas nebuvo atsižvelgta į Etiopijos nelaimės priežastis.

Investavimo strategas Aleksandras Bachtinas (Alexander Bakhtin) yra įsitikinęs, kad Kinijos ir Jungtinių Valstijų konkurencija, kovojant dėl naujų technologijų ir rinkų didės. Vienu pasaulinės konfrontacijos elementu taps konkurencija aviacijos technikos segmente. Kartu jis mano, kad Amerikos kompanijos problemos didele dalimi yra perdėtos. Pranešama, kad Boeing ekspertai imasi konkrečių veiksmų, kad pašalintų sunkumus ir sušvelnintų tarptautinę reakciją.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos nuomone. Jei turite kitą nuomonę, parašykite ją komentaruose.


1. Strategija:

Išlavinkite savyje tikslų supratimą ir matymą, kaip juda valiutos Forex Rinkoje. Išlavinkite Rinkos matymą ir, remiantis juo, pasirinkite strateginę kryptį.

2. Taktika:

Sukurkite taktinį planą kiekvienai Forex prekybos sesijai, remiantis Jūsų pasirinkta strategine kryptimi. Tiksliai supraskite, ką Jums reikia daryti ir kada.

3. Prekybos Sistema:

Forex prekybos sistema yra viso labo elementarių matematinių taisyklių rinkinukas ir nieko daugiau.

Forex prekyba yra itin rizikingas užsiemimas ir tinka ne visiems investuotojams. Yra tikimybe patirti dalinį arba visą kapitalo praradimą, todėl nespekuliuokite kapitalu, kurio negalite sau leisti prarasti. Ir prašome įsidemėti kad šiame tinklapyje, tame tarpe ir Virtualioje prekybos salėje, pateikiama informacija jokiu būdu negali būti interpretuojama kaip asmeninė rekomendacija, nurodymas ar kvietimas pirkti arba parduoti kokią nors iš finansinių priemonių. Pateikiamos medžiagos autorius už Jūsų priimtus prekybinius sprendimus atsakomybės neneša.

Komentarai, informacija ir kita medžiaga, esanti bet kurioje "https://www.masterforex-v.lt" dalyje, nėra skirta suteikti patarimus arba rekomendacijas, kuriomis Jus galite vadovautis priimant sprendimus pirkti arba parduoti finansinius instrumentus. Pateikiama Informacija neturėtų būti remiamasi vykdant vertybinių popierių sandorius, valiutų pirkimo/pardavimo sandorius ar kitas investavimo strategijas, taip pat neturėtų būti suprantama kaip pasiūlymas parduoti ar pirkti bet kokį finansinį instrumentą ir negali būti suprantama kaip investavimo rekomendacijų teikimas. Todėl mes atsisakome bet kokios atsakomybės ir atsakomybės, atsirandančios dėl bet kokios informacijos, pateiktos svetainėje https://www.masterforex-v.lt panaudojimo. Įskaitant, bet neapsiribojant, atsakomybės už bet kokį sprendimą dėl investavimo, ar valiutų pirkimo/pardavimo.